هوش سیال و خودکارآمدی در فرسودگی شغلی معلمان زبان انگلیسی زن و مرد ایرانی: روابط و تفاوت‌های احتمالی

سیده مریم موسوی؛ دکتر علی امیرقاسمی؛ دکتر مهناز سعیدی

دوره 10، شماره 2 ، آذر 1401، ، صفحه 71-93

https://doi.org/10.22049/jalda.2022.27841.1428

چکیده
  وضعیت روانی- عاطفی معلمان زبان خارجی در کیفیت عملکرد کلاسی آنها بسیار موثر است. خودکارآمدی و هوش سیال می­توانند به عنوان عوامل محافظت کننده در شرایط نامطلوب عمل کنند. هدف این مطالعه بررسی رابطه بین خودکارآمدی، هوش سیال و فرسودگی شغلی معلمان ایرانی زبان انگلیسی با توجه به جنسیت آنها است. به این منظور، 140 معلم زبان انگلیسی در محدوده ...  بیشتر